„Przyszedł czas na wdrożenie uczniów, dyrektorów, nauczycieli, rodziców w nowe sposoby myślenia i że nie ma już szkoły takiej, jaka była i że nie ma już edukacji takiej, jaka była, zmienia się wszystko, edukacja również”.
dr Adriana Kloskowska
A my rodzice, musimy dać naszym dzieciom edukację, która przygotuje je do funkcjonowania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku. Dać im wiarę w siebie, poczucie własnej wartości, siłę sprawstwa.
Niewątpliwie wiek XXI przyniósł wiele zmian w naszym codziennym życiu. Wymaga też on od nas ciągłego dokształcania się i rozwijania wyżej wymienionych kompetencji. Chcemy, aby dzieci wyrosły na szczęśliwych, spełnionych ludzi w myśl zasady „RISE&SHINE”.
Przykładamy szczególną wagę do wspólnej pracy. Zgodnie z założeniami Planu Daltońskiego dziecko powinno rozwiązać problem z pomocą innych uczniów. Opiekun udziela mu wskazówek dopiero w ostateczności. Dążymy do tego, aby dzieci we własnym zakresie nauczyły się rozwiązywać życiowe trudności.
Dzisiejszy świat wprost zalewa nas ogromem informacji, dlatego jest to tak ważna umiejętność. Plan Daltoński zakłada przeprowadzanie ćwiczeń z zakresu uzasadniania swoich pomysłów, zwłaszcza w sytuacji, gdy odbiega on od zwykłych rozwiązań. Ważna jest też dla nas zdolność sztuki negocjacji. Wolność słowa i wypowiadania swojego zdania, podejmowanie decyzji, np. gdzie wyjechać na wycieczkę, pozwala dziecku nabrać wiary w siebie i swoje możliwości.
Dzieci posiadają ogromne pokłady kreatywności. Naszym zadaniem jest nauczyć je, jak z nich czerpać i wykorzystywać do realizacji swoich pasji i pragnień.
Ta umiejętność jest w obecnym świecie szczególnie ważna. Uczymy dzieci, że mają one prawo do wyrażania własnego zdania, lecz muszą przy tym szanować opinie innych osób.
Dzięki zasadzie „4 x K” Twoje dziecko będzie mogło radzić sobie w tak szybko zmieniającym się świecie XXI wieku. Opieka, jaką go otoczymy, przełoży się na to, że wyrośnie na spełnionego i szczęśliwego człowieka.
„Na ocenę powinno składać się wiele rodzajów przesłanek, od pytań wielokrotnego wyboru, przez wypracowanie pisemne, projekty, obserwację nauczyciela po samoocenę ucznia. Dobrzy nauczyciele wiedzą, jak korzystać z wachlarza sposobów oceniania i są świadomi, że można ocenić wiedzę przy użyciu wielu narzędzi”
Ken Robinson
Ten typ oceniania możemy go określić braterskim dialogiem między uczniem a opiekunem, dzięki któremu wspólnie tworzą oni drogę do zdobywania nowych umiejętności.
„Szkolna droga każdego dziecka przebiega najlepiej – zarówno z merytorycznego, jak i społecznego punktu widzenia – kiedy istnieje stała komunikacja między rodzicami, dziećmi i nauczycielami”
Jesper Juul
Współpraca na linii opiekun-rodzic-pedagog
Wzajemna i sprawna wymiana informacji
Wspólne działanie i wzajemna pomoc
Satysfakcja dziecka